Jedným z najdôležitejších aspektov každej spoločnosti je jej produktivita. Vaše prostredie má vplyv na vašu úroveň produktivity a možno ste to ani netušili, ale usporiadanie a atmosféra vášho pracoviska sú dva najdôležitejšie faktory na dosiahnutie zvýšenej produktivity vás a ostatných  zamestnancov.

Je dokázané, že fyzické umiestnenie, ale aj usporiadanie kancelárskeho nábytku a vybavenia, pohyb medzi priestormi pre zamestnancov a celková atmosféra vášho pracoviska sú dôležité faktory pre produktivitu práce.

Ako vylepšiť pracovnú morálku pre povzbudenie produktivity?

Dobrou správou je, že sú k dispozícii efektívne nástroje, ktoré vám pomôžu zvýšiť produktivitu vašej práce a premeniť vaše pracovisko na prostredie, v ktorom budete motivovaní vykonávať svoju prácu produktívne. V prvom rade je potrebné vytvoriť na vašom pracovisku produktívnu kultúru. To znamená rozvíjať nadšenie pre účel vašej práce a informovať pracovníkov, že sú rozhodujúci pre dosiahnutie týchto cieľov. Je dôležité, aby ste mali jasne stanovené, čo je náplňou vašej práce a naopak, či je mimo vašej kompetencie. Efektivita práce spočíva v mentalite, komunikácii a kultúrnym zladením s vašimi kolegami. Je na vašom vedení, aby odmeňovalo dobrú prácu a podporovalo angažovanosť zamestnancov.

Ako upraviť svoj pracovný priestor, tak aby povzbudil produktivitu práce?

Niekedy za nízkou efektivitou naozaj stojí z veľkej väčšiny dizajn a rozloženie pracoviska. Niekedy si stačí priznať, že nič nie je nemožné a pokiaľ na trhu nemôžete nájsť pracovnú pomôcku, ktorá by urýchlila prácu pracovníkom v spoločnosti, možno by ste mohli pouvažovať o vytvorení vlastného návrhu. Najefektívnejším prostredím pre kanceláriu je takzvaný „ Open office“ alebo jedna veľká miestnosť, kde každý pracovník môže interagovať a pracovať na jednom mieste. Po ruke má všetkých kolegov a pracovné pomôcky. Nezabudnite však, že je nutné mať aj zasadacie miestnosti, aby ste vašim mítingom nerušili pracujúcich v otvorenom priestore. Pokiaľ sa chcete s kolegom porozprávať o tom, ako sa mu darilo v online kasíne Synottip na včerajšom turnaji, nechajte si tento rozhovor na pauzu pri dobrej káve v kuchynke. Pouvažujte aj nad bunkami pre telefonické hovory alebo pre prácu, potrebnú na sústredenie, spoluprácu, či rozhovor.

Ako môžem zlepšiť svoju produktivitu v práci?

V prvom rade by ste mali usporiadať svoj pracovný priestor, počítačovú plochu, emailovú schránku a svoje myšlienky. Ideálne ihneď v pondelok ráno si stanovte krátkodobé ciele, ktoré chcete v daný deň a týždeň splniť. Napíšte si zoznam úloh a pracujte tak, aby ste museli urobiť čo najmenej krokov a úkonov. Pokiaľ pracujete v otvorenom priestore a potrebujete sa sústrediť, investujte do slúchadiel, ktoré dobre tlmia vonkajší zvuk a používajte ich aj keď momentálne nič nepočúvate. Naučte sa písať rýchlejšie na klávesnici, spýtajte sa na typy a triky od iných produktívnych kolegov a udržujte okolo seba poriadok. Určite si, ktorá pracovná pomôcka patrí na dané miesto, pomôcky ktoré nepoužívate, alebo sú pokazené úplne odstráňte z vášho dosahu. Najlepší odborníci na produktivitu sa riadia jednoduchým pravidlom dvoch minút. Pokiaľ niektorá úloha, ktorú odkladáte trvá do 2 minút, urobte ju ihneď. Takto ušetríte mnoho minút, ktoré by vás na konci dňa dobehli v najnevhodnejšej dobe.