Čoraz častejšie využívajú služby cateringu nielen firmy a podnikatelia, ale aj súkromné osoby. Už sú dávno doby preč, keď oslavy zabezpečovali členovia rodiny a všetko bolo pripravované  svojpomocne.

Dnes ľudia využívajú tieto služby najmä na okrúhle narodeninové oslavy, svadby, ale aj na iný druh príležitostí.

Nemali by sme ako zákazníci zabudnúť, čo by mala taká príprava obsahovať a na čo by sme nemali zabudnúť.

Dobrý catering sa už neobmedzí len na produkty studenej kuchyne, alebo nebodaj klasické studené misy, ktoré boli synonymom osláv rokov minulých.

Dnes je catering už viac než nasýtenie hladných krkov. Nezabúdajme, že príjemné prostredie je základ dobrej významnej udalosti.

Pri zadávaní a koncipovaní služieb by ste mali mať predstavu, čo od požadovanej oslavy chcete a vedieť túto predstavu reprodukovať cateringovej spoločnosti. Len tak sa vyhnete sklamaniu a omylom, ktoré pri zadávaní vašich požiadaviek môžete spôsobiť.

Tu je pár dôležitých vecí, na ktoré by ste nemali zabudnúť.

A: predovšetkým by ste sa mali porozprávať s manažérom cateringu, ktorému vysvetlíte základné požiadavky a opíšete mu, ako by ste si oslavu predstavovali. Nezabudnite na základné informácie: kde sa má oslava konať, pri akej príležitosti, počet osôb a  hlavne na dĺžku a časový rozvrh celej akcie. Pri každej časti oslavy – by ste mali objasniť aké máte požiadavky na catering a obsluhu. Dôležitou časťou je aj spôsob servírovania. Tu by ste mali mať už aj jasnú predstavu o menu, alebo sa nechať naviesť manažérom, ktorý vám môže doporučiť riešenie.

B: v druhej fáze by ste  už mali požadovať presnú ponuku, ktorá bude kalkulovaná na základe požiadaviek a mala by obsahovať všetky položky služieb: jedlo, výzdobu, obsluhu, zapožičanie invetára. Následne, alebo už v prvej fáze, by ste mali pozrieť priestory (ak ich firma zabezpečuje), v ktorej sa bude event konať. Tieto priestory si za účasti zamestnanca skontrolujte a prípadne už vtedy premyslite veci, ktoré požadujete, aby mohli byť zahrnuté v cenovej ponuke. Ak oslavu robíte vo vlastných priestoroch, zamestnanec cateringu by mal trvať na jej prehliadnutí.

C: všetko vybavujte v predstihu. Verte, že zavolanie a zmena nejakých aj drobností, môže   byť prekážkou, alebo môže výrazne navýšiť rozpočet. V nejednom prípade zákazníci menia veci na poslednú chvíľu, čo nie je dobré. Avšak dobrá cateringová spoločnosť si vie poradiť s každým problémom, či zmenou.

To sú len základné body pri vybavovaní oslavy. Pamätajte, že služby v oblasti cateringu sú tímové služby závisiace na mnohých profesiach. Je to ako dobre namazaný stroj. Ak zabudnete niečo podstatné pri komunikácii firma – klient, môže to ovplyvniť vašu spokojnosť s vašim významným dňom.